سپاهان ساعاتی پیش در دومین بازی خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان مقابل الدحیل شکست خورد

شاگردان محرم نویدکیا در حالی که بازی بسیار خوبی را مقابل نماینده قطر به نمایش گذاشتند مقابل این تیم با یک گل شکست خوردند.

به گزارش طرفداری، تصویر زیر میانگین استقرار ۱۱ بازیکن سپاهان را به ما نشان می دهد:

  • ​​​​​​بازی با سیستم 4141؛ فرشاد احمدزاده در کانال های میانی

تیم سپاهان در بازی مقابل الدحیل مثل بازی قبلی خود مقابل پاختاکور از سیستم ۴۱۴۱ استفاده کرد و میانگین محل استقرار بازیکنان این تیم هم به خوبی این سیستم را نشان می‌دهد.

ما در تصویر بالا می‌بینیم که مثل بازی گذشته محمد کریمی به عنوان تک بازیکن پست شش سپاهان در خط میانی حضور داشته و جلوتر از او سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده به عنوان هافبک میانی حضور داشته‌اند، سجاد شهباززاده و محمدرضا حسینی هم هافبک‌های کناری تیم بوده اند و شهریار مغانلو هم به عنوان تک مهاجم تیم بازی کرده است. این سیستم همان سیستمی است که سپاهانی ها فصل گذشته از آن به وفور استفاده می کردند و ظاهرا قرار است در اکثر بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم از چینش استفاده کنند. پیش از این بازی برخی پیش بینی کرده بودند ممکن است به دلیل توان بالای هجومی الدحیل محرم نویدکیا تصمیم می‌گیرد مسعود ریگی را به ترکیب تیمش اضافه کند اما سرمربی سپاهان با همان سیستم بازی قبل خود وارد میدان شد تا به نوعی پایبندی خود به این شکل از بازی را نشان دهد.

سپاهانی ها در این چینش با توجه به حضور فرشاد احمدزاده در کانال های میانی و سجاد شهباززاده در کانال کناری می توانند موقعیت های خوبی را خلق کند و در به این بازی مقابل الدحیل هم دیدیم که شاید اگر مهره های هجومی این تیم کمی در ضربات آخر خود دقت به خرج می‌دادند می توانستند به راحتی و با تفاضل گل خوبی الدحیل شکست بدهند اما این فرصت سوزی ها باعث شد که ما امروز شاهد پیروزی سپاهان برابر تیم قطری نباشیم.

  • ساخت بازی سپاهان مایل به کناره ها!

همانطور که در این تصویر می بینیم، همچنان عمده حملات تیم سپاهان از کانال های کناری شکل می‌گیرد و این قضیه هم تحت تاثیر مستقیم مشارکت فول بک های تیم در روند بازی سازی است. دانیال اسماعیلی فر و امید نورافکن از موثرترین بازیکنان تیم اصفهانی در امر بازیسازی هستند. در بازی امشب چیزی حدود ۷۳ درصد از تحرکات هجومی سپاهان از کناره ها شکل گرفته است.

  • کریمی - اسماعیلی فر؛ پرتکرارترین مسیر ساخت بازی

این تصویر نیز گراف پاس‌های محمد کریمی به دانیال اسماعیلی فر را نشان می‌دهد. محمد کریمی با دادن ۱۱ پاس به دانیال اسماعیلی فر یکی پرتکرارترین ترکیب‌های پاس بین دو بازیکن در این دیدار را تشکیل داده و این قضیه به خوبی می تواند استراتژی بازسازی سپاهانی ها را به ما نشان می‌دهد.

وقتی تک پست شش یک تیم اکثر پاس هایش به کناره ها و برای مدافعین کناری تیم باشد، آن تیم روی بازیسازی مدافعین کناری حساب ویژه‌ای باز کرده است.